• Hi, I am the owner and main administrator of Styleforum. If you find the forum useful and fun, please help support it by buying through the posted links on the forum. Our main, very popular sales thread, where the latest and best sales are listed, are posted HERE

    Purchases made through some of our links earns a commission for the forum and allows us to do the work of maintaining and improving it. Finally, thanks for being a part of this community. We realize that there are many choices today on the internet, and we have all of you to thank for making Styleforum the foremost destination for discussions of menswear.
  • This site contains affiliate links for which Styleforum may be compensated.
  • UNIFORM LA CHILLICOTHE WORK JACKET Drop, going on right now.

    Uniform LA's Chillicothe Work Jacket is an elevated take on the classic Detroit Work Jacket. Made of ultra-premium 14-ounce Japanese canvas, it has been meticulously washed and hand distressed to replicate vintage workwear that’s been worn for years, and available in three colors.

    This just dropped today. If you missed out on the preorder, there are some sizes left, but they won't be around for long. Check out the remaining stock here

    Good luck!.

  • STYLE. COMMUNITY. GREAT CLOTHING.

    Bored of counting likes on social networks? At Styleforum, you’ll find rousing discussions that go beyond strings of emojis.

    Click Here to join Styleforum's thousands of style enthusiasts today!

    Styleforum is supported in part by commission earning affiliate links sitewide. Please support us by using them. You may learn more here.

Ryan Gosling's Grey Jeans

Master-Classter

Distinguished Member
Spamminator Moderator
Joined
Jul 18, 2007
Messages
8,366
Reaction score
1,236
(mon francais est terrible alors je suis desole, et je n'ai pas boucoup d'ajouter)

le 1930 LVC la est plus longue, le stomach est plus grand, est le décolleté est similar mais pas le meme (plus petite)...

voirez-vous le note sous le lien qui suggester couper des coutures?
 

max2410

Member
Joined
Jul 22, 2014
Messages
13
Reaction score
0

C'est tres beaux de voir que mon francais est encore bon. haha

here is a link.

http://www.asos.com/ASOS/ASOS-T-Shi...=2445&sh=0&pge=0&pgesize=36&sort=-1&clr=White


you cut the sleeve right over the shoulder seam. 
(mon francais est terrible alors je suis desole, et je n'ai pas boucoup d'ajouter)

le 1930 LVC la est plus longue, le stomach est plus grand, est le décolleté est similar mais pas le meme (plus petite)...

voirez-vous le note sous le lien qui suggester couper des coutures?


Oui j'ai bien vu votre proposition de couper les coutures, mais j'aimerai vraiment trouver le modèle exacte qu'il porte :-(
Mais un grand merci pour vos réponses et votre effort en français :)
 

Master-Classter

Distinguished Member
Spamminator Moderator
Joined
Jul 18, 2007
Messages
8,366
Reaction score
1,236
avec plaisir. Aussi, petetre vous pouvez avoir le contact avec L'agent de Gosling? Je sais que c'est peu probable
 

max2410

Member
Joined
Jul 22, 2014
Messages
13
Reaction score
0
Haha, moi non malheureusement! Par contre, mon oncle est journaliste et a déjà interviewé Ryan Gosling a Cannes... Je vais lui demander le numéro de l'agent! ;-)
 

Master-Classter

Distinguished Member
Spamminator Moderator
Joined
Jul 18, 2007
Messages
8,366
Reaction score
1,236
lol bon chance :D
 

mr usneun

Senior Member
Joined
Jan 5, 2013
Messages
283
Reaction score
19
Oui j'ai bien vu votre proposition de couper les coutures, mais j'aimerai vraiment trouver le modèle exacte qu'il porte :-(
Mais un grand merci pour vos réponses et votre effort en français :)

Dude, I have both shirts.
it's NOT the 1930s LVC shirt 100% certain

the Asos looks 100x times more on point (and it's cheaper!)
 

max2410

Member
Joined
Jul 22, 2014
Messages
13
Reaction score
0
Re bonjour!
Je suis désespéré... Je fais des recherches sur internet pendant des heures pour trouver et acheter le "Jeans Altamont Imperial OD noir" et lorsque je le trouve sur un site, il est en rupture de stock!

Ma question: est ce que quelqu'un connait un site pour acheter ce Jeans Altamont Imperial OD noir?

Merci d'avance!!
 

max2410

Member
Joined
Jul 22, 2014
Messages
13
Reaction score
0

Dude, I have both shirts.
it's NOT the 1930s LVC shirt 100% certain

the Asos looks 100x times more on point  (and it's cheaper!)


Re bonjour!
Je suis désespéré... Je fais des recherches sur internet pendant des heures pour trouver et acheter le "Jeans Altamont Imperial OD noir" et lorsque je le trouve sur un site, il est en rupture de stock!

Ma question: est ce que quelqu'un connait un site pour acheter ce Jeans Altamont Imperial OD noir?

Merci d'avance!!
 

mr usneun

Senior Member
Joined
Jan 5, 2013
Messages
283
Reaction score
19
Re bonjour!
Je suis désespéré... Je fais des recherches sur internet pendant des heures pour trouver et acheter le "Jeans Altamont Imperial OD noir" et lorsque je le trouve sur un site, il est en rupture de stock!

Ma question: est ce que quelqu'un connait un site pour acheter ce Jeans Altamont Imperial OD noir?

Merci d'avance!!

very hard to get, because it's not on sale anymore.
 

max2410

Member
Joined
Jul 22, 2014
Messages
13
Reaction score
0
Hey!

Je cherche la marque de cette veste (image 1).

J'ai l'impression que c'est une veste de la marque "DC Unrestricted Peacoat" (image 2) mais sans la tirette rouge au niveau de la poche... Est ce possible?

Pouvez vous m'aider les amis? :)

Merci d'avance!

400



400
 

max2410

Member
Joined
Jul 22, 2014
Messages
13
Reaction score
0

lol bon chance :D



Hey!

Je cherche la marque de cette veste (image 1).

J'ai l'impression que c'est une veste de la marque "DC Unrestricted Peacoat" (image 2) mais sans la tirette rouge au niveau de la poche... Est ce possible?

Pouvez vous m'aider les amis? :)

Merci d'avance!

400


400
 

Master-Classter

Distinguished Member
Spamminator Moderator
Joined
Jul 18, 2007
Messages
8,366
Reaction score
1,236
uh, probablement personne sait? avec des objects comme ca, c'est difficile de savoir exactment, c'est tres specifique... moi je ne sais pas, encore bon chance...
 

Dmagicn

Member
Joined
Jul 28, 2013
Messages
16
Reaction score
5
Im not sure about that shirt, but from only god forgives its definitely the 1930s bay meadow t shirt. The shoulder seam is the exactly the same, hangs off the shoulder and all.
 

Featured Sponsor

How important is full vs half canvas to you for heavier sport jackets?

  • Definitely full canvas only

    Votes: 97 37.9%
  • Half canvas is fine

    Votes: 93 36.3%
  • Really don't care

    Votes: 29 11.3%
  • Depends on fabric

    Votes: 42 16.4%
  • Depends on price

    Votes: 38 14.8%

Forum statistics

Threads
507,164
Messages
10,594,397
Members
224,376
Latest member
jeryldamluan
Top