The official thrift/discount store bragging thread - Part II (Return to the Thunderdome)

Discussion in 'Classic Menswear' started by SpooPoker, May 18, 2015.

  1. noob in 89

    noob in 89 Senior member

    Messages:
    7,730
    Likes Received:
    7,568
    Joined:
    Dec 28, 2010
    

    Thx, bros, you are a zany font of knowledge. :fistbump:

    It's too bad the lo-heads don't like the womens' stuff. I want to rip off all the branding (along with some Hilfiger stuff) and make some kind of ultimate Frankenstein thingie, an altar to the past, I just don't know what.



    Ha! My Spidey-senses are refining.... Off to Spoo!
     
    Last edited: Sep 16, 2015
  2. barrelntrigger

    barrelntrigger Senior member

    Messages:
    6,180
    Likes Received:
    3,399
    Joined:
    Feb 9, 2012
    Location:
    Wish I were in Japan right now...
    

    Sometimes, the post man, woman doesn't come to pick up my packages. I find it easier to drop them off.
    Lol found a few of these shirts. I was stoked to find pns but after closely looking at the tag i get the feeling someone was trolling me.
     
    Last edited: Sep 16, 2015
  3. MJMcRibb

    MJMcRibb Senior member

    Messages:
    1,079
    Likes Received:
    2,879
    Joined:
    Jul 20, 2013
    Yes.
    [​IMG]
     
  4. jdrizzy

    jdrizzy Senior member

    Messages:
    2,776
    Likes Received:
    3,167
    Joined:
    Nov 20, 2013
    Location:
    Canada
    Catch and release?

    [​IMG]
    [​IMG]
    Are these straight cuts really hard to fix? Worth the buy?
     
  5. drlivingston

    drlivingston Senior member

    Messages:
    3,022
    Likes Received:
    6,476
    Joined:
    Aug 5, 2012
    Location:
    Dirty South
    I would not even have given that jacket a second glance. Ain't got no time for ripped shit. lol
     
  6. GMMcL

    GMMcL Senior member

    Messages:
    4,727
    Likes Received:
    8,781
    Joined:
    May 26, 2011
    Depends on price and what the tag inside was. Under two Jacksons Attolini tag in a 52R EU, hit me on the PM.
     
  7. JackFlash

    JackFlash Senior member

    Messages:
    850
    Likes Received:
    339
    Joined:
    Feb 22, 2012
    Might be a little easier than a bunch of big moth holes. That said, you can't just sew the pieces back together without it showing (and would show more since it goes across the pin stripes). Bottom line, you still have to send it into a reweaving shop for a seamless job. Larger repairs cost more.
     
    Last edited: Sep 16, 2015
  8. noob in 89

    noob in 89 Senior member

    Messages:
    7,730
    Likes Received:
    7,568
    Joined:
    Dec 28, 2010
    Wrong. That should be sent to Takai for sashiko treatment.
     
  9. capnwes

    capnwes Senior member

    Messages:
    9,227
    Likes Received:
    13,067
    Joined:
    Nov 2, 2011
    Location:
    The Gentleman Cave
    'Tis

    PM Sent
     
    Last edited: Sep 16, 2015
  10. Fueco

    Fueco Senior member

    Messages:
    8,887
    Likes Received:
    8,871
    Joined:
    Mar 8, 2012
    Location:
    Where The Buffaloes Roam
    I thought I'd share this shirt I came across yesterday, just in case anyone can tell where it came from... The picture on the shirt is from DC Talk's 1990 Album 'Nu Thang'. Any fans out there?


    [​IMG]


    [​IMG]
     
  11. My Main Man

    My Main Man Senior member

    Messages:
    1,640
    Likes Received:
    3,538
    Joined:
    Jul 23, 2013
    DC Talk: for people who think Imagine Dragons and Incubus are too edgy.
     
  12. Koala-T

    Koala-T Senior member

    Messages:
    3,821
    Likes Received:
    4,181
    Joined:
    Jul 27, 2013
    Location:
    Austin
    Just by way of a heads up, and I figure most of us know this, but 90-95% of the exotic skinned belts I've found have been labeled as such. Most of the shoes as well, though, admittedly, less than the belts. If it says "leather" or "calfskin" on the back, that means it's made from a cow and embossed.
     
  13. Koala-T

    Koala-T Senior member

    Messages:
    3,821
    Likes Received:
    4,181
    Joined:
    Jul 27, 2013
    Location:
    Austin
    Oh boy, I remember those guys. Christian honkey rap. Yuck.
     
  14. jdrizzy

    jdrizzy Senior member

    Messages:
    2,776
    Likes Received:
    3,167
    Joined:
    Nov 20, 2013
    Location:
    Canada
    

    The grillux spa tag. I think youve sold one under the idra it was caraceni.
     
  15. Fueco

    Fueco Senior member

    Messages:
    8,887
    Likes Received:
    8,871
    Joined:
    Mar 8, 2012
    Location:
    Where The Buffaloes Roam

    Yeah, I grew up listening to Christian Rock, and I thought these guys were a bit hokey. But I see a market for their stuff online... [​IMG]
     

Share This Page

Styleforum is proudly sponsored by