Good deal on suit?

Discussion in 'Classic Menswear' started by DGP, Jun 19, 2006.

  1. DGP

    DGP Senior member

    Messages:
    2,100
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Mar 12, 2006
    So I was in a Neiman's Last Call in Florida, and found a Paul Smith London line suit that accidentally had the "extreme" discount stam on it, and was $129.50. I know they sure ain't worth the $1,295 they go for, but this seemed good, lol. And though I'm usually only a 40R, they cut these so small that the 42L (only size they had) actually seemed to fit nicely (big in the waist, which is easily fixed), and a tad longer than I usually buy my suits, but still good. I figure I'll put another hundred bucks into it, and it'll be damn near perfect. Oh, it's navy with stripes (blue and white) and high two-button, with flat-front pants.
     


  2. VMan

    VMan Senior member

    Messages:
    5,103
    Likes Received:
    25
    Joined:
    Feb 26, 2003
    So I was in a Neiman's Last Call in Florida, and found a Paul Smith London line suit that accidentally had the "extreme" discount stam on it, and was $129.50. I know they sure ain't worth the $1,295 they go for, but this seemed good, lol. And though I'm usually only a 40R, they cut these so small that the 42L (only size they had) actually seemed to fit nicely (big in the waist, which is easily fixed), and a tad longer than I usually buy my suits, but still good. I figure I'll put another hundred bucks into it, and it'll be damn near perfect. Oh, it's navy with stripes (blue and white) and high two-button, with flat-front pants.

    Wow good price. They tend to be fashion-forward, so that means you were smart in spending such a low amount on it. It's probably not a suit you'll be wearing 15 years from now.
     


  3. DGP

    DGP Senior member

    Messages:
    2,100
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Mar 12, 2006
    Wow good price. They tend to be fashion-forward, so that means you were smart in spending such a low amount on it. It's probably not a suit you'll be wearing 15 years from now.


    Yeah, but the 20 times I do get to wear it makes it the cheapest rental in the world [​IMG]. I only wish they'd made that mistake on the rest of the stock, there was a cool black one with light brown stripes on it as well, but that was still over $500. Not worth it, IMO.
     


Share This Page

Styleforum is proudly sponsored by