or Connect
Styleforum › Forums › Men's Style › Streetwear and Denim › ***The official Alden thread *** Share enthusiasm, reviews, sizing, advice, and photos.
New Posts  All Forums:Forum Nav:

***The official Alden thread *** Share enthusiasm, reviews, sizing, advice, and photos. - Page 6867  

post #102991 of 122416
Quote:
Originally Posted by Burzan View Post

A size up would accommodate both extra length and some width, both would be required with thicker socks as a sock covers all parts of the foot. Am I totally wrong for thinking that?


See below for my sizing issues lol. I do think an 8D boot would good though.


To be honest you are probably right. 8D Barrie shoes fit me well everywhere but the heel, I sized down to avoid heel slip and they work but yeah I think if I just had a slightly wider heel the 8D would be good. I am kind of an inbetweener in that my foot is about a 8.25D so a 7.75D Barrie would probably be perfect hahaha.



It can work either way, but if the length is comfortable for you, then one size wider would help. If your toes are snug, then 1/2 size would probably work. I wore 7.5D Barrie boots and realized it was too tight as well. I've decided now to go with 7.5E in boots and stick with thicker socks. Just more comfortable. The 8D just felt too long, but the width was ok.
post #102992 of 122416

@Burzan I'll sell you a pair of 8's so you can try it out ;)

post #102993 of 122416
Quote:
Originally Posted by rydenfan View Post

@Burzan
 I'll sell you a pair of 8's so you can try it out wink.gif
You don't have Leffot Tankers do you??? haha. smile.gif
post #102994 of 122416
Quote:
Originally Posted by rydenfan View Post

@Burzan
 I'll sell you a pair of 8's so you can try it out wink.gif

I'm gonna try for a size 8D in the Ryden boot preorder tomorrow so may have to follow some of the other Canadians and go DNB for a while after that.

Unless of course I try and unload some stuff.
post #102995 of 122416
So who grabbed the Context Tanker 10D?
post #102996 of 122416
Quote:
Originally Posted by Burzan View Post

I'm gonna try for a size 8D in the Ryden boot preorder tomorrow so may have to follow some of the other Canadians and go DNB for a while after that.

Unless of course I try and unload some stuff.


happy.gif Good luck bud.
post #102997 of 122416
Quote:
Originally Posted by Steel28 View Post

happy.gif Good luck bud.

Unless I ban myself from the forum I don't see myself lasting more than a few months tops haha. I can try though.
post #102998 of 122416
Quote:
Originally Posted by Burzan View Post

Unless I ban myself from the forum I don't see myself lasting more than a few months tops haha. I can try though.
I have considered that as well. haha
post #102999 of 122416
Quote:
Originally Posted by Burzan View Post

Unless I ban myself from the forum I don't see myself lasting more than a few months tops haha. I can try though.

Quote:
Originally Posted by tifosi View Post

I have considered that as well. haha


me three. Ban myself from SF would the only option.
post #103000 of 122416
Quote:
Originally Posted by tifosi View Post


I have considered that as well. haha


You can't be banned! I just paid for your shiny new title 

post #103001 of 122416
Maiden voyage CXL Alt Wien from Epaulet
post #103002 of 122416
Quote:
Originally Posted by Burzan View Post
 

That all being said, wearing Leffot Tankers today with thin dress socks :(. I might actually have to consider selling these off now if I can get in on an 8D at the next preorder.

 

That's one fine-looking combo. Well done!

post #103003 of 122416
Still these...



My second Alden's are on their way; a lightly used example of the x Leffot marble suede Indy from a couple years ago. icon_gu_b_slayer[1].gif
post #103004 of 122416

anyone have any leads on shell tankers (color 8 preferably) in 9D? (Barrie)

post #103005 of 122416
Quote:
Originally Posted by rydenfan View Post
 


You can't be banned! I just paid for your shiny new title 

Ohhhhh man...I've been waiting!!!!

New Posts  All Forums:Forum Nav:
  Return Home
  Back to Forum: Streetwear and Denim
This thread is locked  
Styleforum › Forums › Men's Style › Streetwear and Denim › ***The official Alden thread *** Share enthusiasm, reviews, sizing, advice, and photos.