or Connect
Styleforum › Forums › Men's Style › Streetwear and Denim › Leather Jackets: Post Pictures of the Best You've Seen/Owned?
New Posts  All Forums:Forum Nav:

Leather Jackets: Post Pictures of the Best You've Seen/Owned? - Page 370

post #5536 of 11018
Size down, lmfao. Really interesting texture.
post #5537 of 11018
looks like it fits good, the shoulders are already tight
Quote:
Originally Posted by reedobandito View Post

What a great leather, fits him perfectly. In Aisce?

rick
post #5538 of 11018
Maybe the nicest Rick I've ever seen, would have to have a really long neck like that guy to pull it off

what model/season?
post #5539 of 11018
Intarsia hi-neck. There's also a mid-neck and moto version.
post #5540 of 11018
Quote:
Originally Posted by reedobandito View Post

Maybe the nicest Rick I've ever seen, would have to have a really long neck like that guy to pull it off
what model/season?

comes out every season, though the general consensus is that the leather has gone to crap after like fw09
I love mine :> its the only leather I want/need
nXr59.jpg
post #5541 of 11018
Quote:
Originally Posted by brad-t View Post

jKgFCeZpsTSVT.jpg
people on SZ are saying this guy should size down. wtf

yah, they are fucking idiots, retards saying oiled calf gonna stretch a ton, lmao...this is as good as it gets.


Quote:
Originally Posted by thatoneguy View Post

comes out every season, though the general consensus is that the leather has gone to crap after like fw09
I love mine :> its the only leather I want/need

I prefer my aw10 gleam oiled calf high collar, its actually the thickest leather he has done I believe.
post #5542 of 11018
Jacket is incredible and fit is spot on.
post #5543 of 11018
tog dont cook your wallet and keys, man
post #5544 of 11018
post #5545 of 11018
Quote:
Originally Posted by Lane View Post

I prefer my aw10 gleam oiled calf high collar, its actually the thickest leather he has done I believe.

o ok, retract my previous statement to I guess ss10 ? idk.. everybody just forget I said that
post #5546 of 11018

I bought this a few years ago from Viparo. It stank for well over a month, but has broken in nicely and is my favorite jacket. Best purchase I've ever made.

mens-distressed-black-tan-cafe-racer-leather-biker-jacket-unzip.jpg

post #5547 of 11018
This is not a leather jacket, but I know there are a lot of 5-Zip fans who read this thread.

Some of the limited-edition webstore-only MMM 5-zips in denim are up on Yoox. I don't really love the style myself, but if you want to get 5-Zippy in a denim way, you can do it here:

http://www.yoox.com/item/YOOX/MAISON+MARTIN+MARGIELA+14/dept/men/tskay/5B7C71F8/rr/1/cod10/42246117BK/sts/sr_men80
post #5548 of 11018
Quote:
Originally Posted by brad-t View Post

jKgFCeZpsTSVT.jpg
people on SZ are saying this guy should size down. wtf

thanks for posting this here; i didnt want to spam my own picture on every board. glad to know the fit is good. looks like i can take the tags off now.

reedo...it's from crust aw09
post #5549 of 11018
X-Post from another thread...

DH AW06
467
post #5550 of 11018


Looked at their website and they have some cool leather jackets.  How do these fit, slim?  How is the quality of the leather?  Can you post some pics of your jacket. 

Quote:
Originally Posted by st3dav View Post

I bought this a few years ago from Viparo. It stank for well over a month, but has broken in nicely and is my favorite jacket. Best purchase I've ever made.

mens-distressed-black-tan-cafe-racer-leather-biker-jacket-unzip.jpg



 

New Posts  All Forums:Forum Nav:
  Return Home
  Back to Forum: Streetwear and Denim
Styleforum › Forums › Men's Style › Streetwear and Denim › Leather Jackets: Post Pictures of the Best You've Seen/Owned?