or Connect
Styleforum › Forums › Men's Style › Streetwear and Denim › Official Paul Smith Shoe Thread... all PS shoe questions here
New Posts  All Forums:Forum Nav:

Official Paul Smith Shoe Thread... all PS shoe questions here - Page 269

post #4021 of 4763
Thread Starter 
Yup, still have them, they've been my go to boots when it rains in SoCal.
post #4022 of 4763
Just the perfect color to match with dark denim imo. I hope PS will make some boots in exactly that color in the future...
post #4023 of 4763
Quote:
Originally Posted by kwoyeu View Post
Just the perfect color to match with dark denim imo. I hope PS will make some boots in exactly that color in the future...
we'll see i have high expectations for http://www.paulsmith.co.uk/collectio...umn-winter-11/
post #4024 of 4763
Quote:
Originally Posted by kwoyeu View Post
RFX do you still have the bihards that you posted in this thread a (long, long) while ago? They look great. Apparently they've been discontinued? The thing I'd do to kop a pair right now...!!
There was a pair on Ebay a week or two ago (posted it in my dump). Oxblood is the color, in case you were searching
post #4025 of 4763
post #4026 of 4763
^Really not liking those.

How do you guys treat your shoes with dip dyed leather?
post #4027 of 4763
Quote:
Originally Posted by ike_hiking_boots View Post

Love this blue. Would prefer the combination in a Saddle or Captow though

Quote:
Originally Posted by WhoKnewI View Post
^Really not liking those.

How do you guys treat your shoes with dip dyed leather?
Just leather conditioner for me (Saphir undyed). Make sure anything you use isn't colored or it'll change the color of the boots (maybe not black, but the brown Sigaros seem to be prone to change)
post #4028 of 4763
Yeah I just use conditioner and cream. Don't use paste wax. It gets in the wrinkles and looks like crap. Then it takes forever to brush/buff out.
post #4029 of 4763
Quote:
Originally Posted by kwoyeu View Post



Beautiful. Can those still be found anywhere?
post #4030 of 4763
spot check stuff before using, had neutral meltonian cream leave splots on a black dip-dye, ended up having to use black cream to get rid of the spots (which kinda diminishes the dip-dye effect). Other dip-dye pairs have worked just fine with same cream.
post #4031 of 4763
Quote:
Originally Posted by blynch View Post
spot check stuff before using, had neutral meltonian cream leave splots on a black dip-dye, ended up having to use black cream to get rid of the spots (which kinda diminishes the dip-dye effect). Other dip-dye pairs have worked just fine with same cream.
I have been using a beeswax-based leather cream on almost every brown shoe. It's not perfect because the leather gets darkened.
post #4032 of 4763
onetwozoo: collection looks nice, i had no idea ps has runways!
KitAkira: gotta subscribe to your blog! looks like it's not my size though but it raises my hope of finding it on ebay some time in the future
coco2010: the line apparently has been discontinued, so ebay, b+s, i guess
post #4033 of 4763
Quote:
Originally Posted by zippyh View Post
Yeah I just use conditioner and cream.
Please post the brand and which products exactly. Thank you!
post #4034 of 4763
Lexol and saphir conditioner.
Saphir cream.
post #4035 of 4763
Anyone have some smaller (US6.5-7) Ricards for sale, or know where to pick a pair. I prefer grey, and perhaps variations of brown - no blacks.
New Posts  All Forums:Forum Nav:
  Return Home
  Back to Forum: Streetwear and Denim
Styleforum › Forums › Men's Style › Streetwear and Denim › Official Paul Smith Shoe Thread... all PS shoe questions here