or Connect
Styleforum › Forums › Men's Style › Classic Menswear › The official thrift/discount store bragging thread - Part II (Return to the Thunderdome)
New Posts  All Forums:Forum Nav:

The official thrift/discount store bragging thread - Part II (Return to the Thunderdome) - Page 2173

post #32581 of 51088
Rolex? With receipt? Mercy
post #32582 of 51088
Quote:
Originally Posted by 330CK View Post

A couple cool things today but this is definitely the highlight.


I'm always surprised/impressed at some of the stuff that you guys notice. I would see that sitting on the shelf and keep right on movin'. Y'all deep in the game.

 

Quote:
Originally Posted by dazedstate View Post
 

So I haven't been able to thrift much in the last year due mostly to life and my 9 month old daughter. As such not much posting in this thread. I've followed this thread regularly though and you guys kill it. Thank you for the hours of entertainment. Thank you for hustling and making me jealous and stoked at the same time. Great bunch of guys here. 

 

I haven't been to a legit thrift store in at least a month. North San Diego County isn't the greatest area for tailored clothing either. In my 3 years thrifting there has always been a white whale that's eluded capture for me. The height of Italian RTW... Kiton. I've pulled isaia, brioni, cuci, etc etc. But never kiton. Today that changed 

 

#onestop

 

 

Thanks again dudes. And to the noobs who think you'll never taste teh kittenz 

 

Inspirational :cheers: 

post #32583 of 51088


Enjoying spring training at Hanny's in Phoenix. Old department store from the 60's - 80's coverterted to a restaurant / bar. Thtift related-ish. Sorry, I'm drunk.

Edit: Check the words on the wall
Edited by shirtsnmor - 3/20/16 at 1:58am
post #32584 of 51088
Couple of pickups presented to you in the shittiest photo quality imaginable. Happy Sunday gents...

Massimo Dutti sweater thing. Cool deets like hidden zip placket and throat and waist button loops. For me.


And this incredible Kenzo tie which I'm gonna give dibs on to @Purplelabel. He loves his ostentatious ties he does wink.gif


Also picked up some stuff ready to flip in the better weather. Lots of tees and polos coming out around here at the mo.
post #32585 of 51088
Quote:
Originally Posted by shirtsnmor View Post



Enjoying spring training at Hanny's in Phoenix. Old department store from the 60's - 80's coverterted to a restaurant / bar. Thtift related-ish. Sorry, I'm drunk.

Edit: Check the words on the wall

My wife and I went there a while back. We stayed at the Kimpton nearby and they recommended it. We had no plans in Phoenix, but the restaurant and hotel were great. I think they had Etro bath products at the time.
post #32586 of 51088
Morning all! Rolex...discuss...
post #32587 of 51088

OMG! Daredevil, season 2! So good!!!

post #32588 of 51088
Thread Starter 
Quote:
Originally Posted by richnet12 View Post

Morning all! Rolex...discuss...

If real, then awesome. But i will wait for confirmation.

(at least we saw this one lol8[1].gif)
post #32589 of 51088
Quote:
Originally Posted by Mr. Moo View Post

Guys, what do you look for when scanning crystal ware? Any telltale signs that make you examine further?

 

What I look for is cut glass vs. molded.  In other words, is the decoration cut in and sharp or is it molded in with rounded edges?  Basically the more easily the rim chips, the better haha.  Not sure if that is the end-all be-all and would be happy to hear more opinions, but that should keep your house from filling up with all the shitty decanters and baubles at least.  

post #32590 of 51088

Anyone recognize this logo? Its om a belt if that doesnt show. Its a well made belt all in all, but just a "genuine leather" mark, no maker.

Ive been looking for some salt and pepper grinders, hoping to find some peugeot ones, but found these today

Arne jacobsen for stelton, retail around 90€ each.

So yea, its kinda slow around here...
post #32591 of 51088
Quote:
Originally Posted by 330CK View Post

A couple cool things today but this is definitely the highlight.



OMG lucky! I'm so jealous!

post #32592 of 51088
Quote:
Originally Posted by barrelntrigger View Post

OMG! Daredevil, season 2! So good!!!

Finally finished Downton Abbey... New season of House Of Cards next.
post #32593 of 51088
Quote:
Originally Posted by Fueco View Post


Finally finished Downton Abbey... New season of House Of Cards next.


Hap and Leonard is pretty good imo (with Omar from The Wire).

 

Leaving an YSL Rive Gauche ladies trench was stupid? Leaving a Borsalino fedora also bad?

 

I dreamt that Dr Dre was working at a thrift store I went to, I couldn't really understand why he was working there...

post #32594 of 51088
Quote:
Originally Posted by mrcmcklwht View Post


Leaving an YSL Rive Gauche ladies trench was stupid? Leaving a Borsalino fedora also bad?

If they were in good shape, I definitely woulda grabbed them both
post #32595 of 51088
Why the fuck does Canali have shit resale?

I'm going to leave all the Canali I find if this keeps happening.
New Posts  All Forums:Forum Nav:
  Return Home
  Back to Forum: Classic Menswear
Styleforum › Forums › Men's Style › Classic Menswear › The official thrift/discount store bragging thread - Part II (Return to the Thunderdome)