or Connect
Styleforum › Forums › Men's Style › Streetwear and Denim › The Official Artisanal "streetwear" footwear (boots, shoes, sandals) thread (Guidi, CCP, Augusta, M.A.+, M Moria, Carpe Diem, etc..)
New Posts  All Forums:Forum Nav:

The Official Artisanal "streetwear" footwear (boots, shoes, sandals) thread (Guidi, CCP, Augusta, M.A.+, M Moria, Carpe Diem, etc..) - Page 1376

post #20626 of 22281
Those backzips always look great. My pair has been gathering dust though
post #20627 of 22281
Quote:
Originally Posted by eckblk View Post




Doesn't look too bulbuous on those angles. What last is this on?
post #20628 of 22281
Thread Starter 
A last. Not as bulbous as many believe it to be- in A, AA or AAA. Certainly not as bulbous as Cdiem's S52M.


Edited by eckblk - 3/1/16 at 10:25pm
post #20629 of 22281

That last is just beautiful. Especially how the toe area curves and turns into a duck's head.

post #20630 of 22281
nice boot but not sure how much i'd wanna spend lacing up a tall boot these days, L0 ankle boot with 6 holes is more than enough for me.

The shorter MM i've seen are nice.
post #20631 of 22281

The only thing I dislike about my m_morias is the annoying laces

post #20632 of 22281
PN\P



MODEL: AM/2601L
COLOR: 01/ WHITE
MATERIAL: ROOMS-PTC
PRICE: 1512 EURO



post #20633 of 22281

x-post wore just my m_moria all weekend with no discomfort!

 

post #20634 of 22281
@coolron love it dude, but shorten up those laces, or wrap around the shaft...

whats the rest of the fit, coat is nice as well biggrin.gif
post #20635 of 22281

Yeah I gotta find a better system for the laces. And thanks, the rest of the fit is Devoa coat, Frank Leder shirt and LUC trousers

post #20636 of 22281
Quote:
Originally Posted by coolron View Post

Yeah I gotta find a better system for the laces. And thanks, the rest of the fit is Devoa coat, Frank Leder shirt and LUC trousers

coat is Ace!

been hearing good things about FL but his shirts seem boxy in my view, i pretty really slim fit for myself.
post #20637 of 22281

Leder is really fantastic, I initially thought it was just sort of weird German workwearish stuff but it's a lot of cool stuff that's really wearable. The shirts are a good fit, decently slim though not tight. The fabrics are generally substantial so I generally wear mine open over a tee. I think most of the guys in this thread would like Leder, a lot of his stuff goes well with the dark, artisanal/art povera stuff we dig and the price point is very good. I've already got the shirt and a coat from him and have more on the way.

post #20638 of 22281


I like 'straight bar' lacing on my m.a+ boots! it really only works on boots that have an EVEN number of eyelet pairs tho. 

post #20639 of 22281
Quote:
Originally Posted by goosedog View Post


I like 'straight bar' lacing on my m.a+ boots! it really only works on boots that have an EVEN number of eyelet pairs tho. 

i got rid of that shit from my L0 it looks nice but annoying to laceup
post #20640 of 22281
How are you tying laces @coolron? I tried a pair on and the SA had me take the loop over the toe and around to the back which made it look like yours, I just wrapped around ankle again to make shorter
New Posts  All Forums:Forum Nav:
  Return Home
  Back to Forum: Streetwear and Denim
Styleforum › Forums › Men's Style › Streetwear and Denim › The Official Artisanal "streetwear" footwear (boots, shoes, sandals) thread (Guidi, CCP, Augusta, M.A.+, M Moria, Carpe Diem, etc..)