or Connect
Styleforum › Forums › Men's Style › Streetwear and Denim › The Uniqlo Thread
New Posts  All Forums:Forum Nav:

The Uniqlo Thread - Page 639

post #9571 of 12366
Any of y'all wear the regular fit denim? Found a new pair on ebay for cheap, and wanted a black pair. Pretty sure I'm going to have to get them tapered at the very least
Edited by omgitswes - 9/11/13 at 8:13pm
post #9572 of 12366

How's the padding on the MA-1?

post #9573 of 12366
Quote:
Originally Posted by HXNS View Post

How's the padding on the MA-1?
light
post #9574 of 12366

I will be going to Japan and will check out Uniqlo there, has anyone tried out their Kaihara denim jeans?

do they make slim fit polos? Their Japanese site doesn't really list much beyond price and colors.

post #9575 of 12366
Yea. MA-1 fits big. Was swimming in the large, medium fits great. 5'7" 195lbs
post #9576 of 12366
what's sizing like on the flannel button downs? L in the hoodie is fitted, and a couple knits I got fit like typical L slim-fit...likely an L in the flannels then?
post #9577 of 12366
I went with a medium in the hoodie, small in the button down flannel
post #9578 of 12366
and is the fit identical between them?
post #9579 of 12366
Dropped by Uniqlo today.

Everything is crap TBH. I touched it, looked at it, and nothing really stood out. Socks and dress shirts are still the best for me.

I had a chance to look at the MA-1. Touched it once, and moved onto the next rack. Just not for me, or I am totally over the MA-1 hype.

I cannot believe there are so many workers.
post #9580 of 12366

gettoasty, I love your opinion.

 

Which dress shirts are you talking about? The button-down collar ones (which are really crap, btw) or the Easy Care shirts?

post #9581 of 12366
Quote:
Originally Posted by gettoasty View Post

Dropped by Uniqlo today.

Everything is crap TBH. I touched it, looked at it, and nothing really stood out. Socks and dress shirts are still the best for me.

I had a chance to look at the MA-1. Touched it once, and moved onto the next rack. Just not for me, or I am totally over the MA-1 hype.

I cannot believe there are so many workers.

it's uniqlo--this isn't top tier stuff, but for the money, it's more than passable.
post #9582 of 12366
how garbage are the fleece zip ups? need a new beater smoking jacket
post #9583 of 12366
That MA-1 is UGLY. nod[1].gif
post #9584 of 12366
I find nothing interesting at Uniqlo aside from the basics I need for work re: socks and dress shirts

Even for whatever $$ price, it is not worth wasting your money IMO unless they serve one purpose and that is a filler. Otherwise, I rather shop elsewhere and spend the extra money.

I don't touch fleece or whatever poly blend crap is the makeup. Would not feel nice against skin. I mean if you want something soft and warm just stick with the merino or cashmere. One detail they have this year for the merino wool cardigan is the matching placket that I thought was a nice detail. It stands out a little more than the merino wool as it is probably polyester/nylon. It has a sheen compared to the matte of the merino wool hand.

JilSander: I only pick up the "Easy Care" dress, spread collar shirts. Size small fits me nice after I add back darts. I do not like the button downs at all, or the point collars. It seems spread collars are more rare now but managed to pickup two great ones. And of course some extra socks.

edit:
Also, the easy care spread collar shirts are great and easy to launder, and steam press

edit2:
I almost thought Uniqlo had a lower button point jacket until I went up close and realize I was deceived Someone had buttoned the 2nd button in lieu of the first. I rebuttoned the top and unbuttoned the 2nd afterwards lol8[1].gif
post #9585 of 12366
Quote:
Originally Posted by gettoasty View Post

I find nothing interesting at Uniqlo aside from the basics I need for work re: socks and dress shirts

Even for whatever $$ price, it is not worth wasting your money IMO unless they serve one purpose and that is a filler. Otherwise, I rather shop elsewhere and spend the extra money.

I don't touch fleece or whatever poly blend crap is the makeup. Would not feel nice against skin. I mean if you want something soft and warm just stick with the merino or cashmere. One detail they have this year for the merino wool cardigan is the matching placket that I thought was a nice detail. It stands out a little more than the merino wool as it is probably polyester/nylon. It has a sheen compared to the matte of the merino wool hand.

JilSander: I only pick up the "Easy Care" dress, spread collar shirts. Size small fits me nice after I add back darts. I do not like the button downs at all, or the point collars. It seems spread collars are more rare now but managed to pickup two great ones. And of course some extra socks.

edit:
Also, the easy care spread collar shirts are great and easy to launder, and steam press

edit2:
I almost thought Uniqlo had a lower button point jacket until I went up close and realize I was deceived Someone had buttoned the 2nd button in lieu of the first. I rebuttoned the top and unbuttoned the 2nd afterwards lol8[1].gif

dude, you're basically making my point...you see value in the basics that you can use (as does everyone). you like some items, and not others. the end.

no need to spew 1000 worthless words about this shit
New Posts  All Forums:Forum Nav:
  Return Home
  Back to Forum: Streetwear and Denim
Styleforum › Forums › Men's Style › Streetwear and Denim › The Uniqlo Thread