or Connect
Styleforum › Forums › Men's Style › Streetwear and Denim › The WAYWT Discussion Thread
New Posts  All Forums:Forum Nav:

The WAYWT Discussion Thread - Page 5167  

post #77491 of 117668
We need a "people in luxurious clothing chomping down greasy food" compilation. There's a good handful of photos like that floating around SF
post #77492 of 117668
Quote:
Originally Posted by kindofyoung View Post

with that haircut you look like my dad laugh.gif

Say hi to your mother for me.

re: the hair, it's shitty but my hair is thinning and this is imo the best way to deal with it. It's something I had been considering for a while regardless. At least I don't have a weird shaped head.
post #77493 of 117668
Quote:
Originally Posted by A Fellow Linguist View Post

Say hi to your mother for me.
re: the hair, it's shitty but my hair is thinning and this is imo the best way to deal with it. It's something I had been considering for a while regardless. At least I don't have a weird shaped head.

take propecia. seriously. this is your chance.
post #77494 of 117668
Istasi, you are a younger skinnier me. PS my version of the blazer is better cool.gif
post #77495 of 117668


Brandz Warning: Spoiler! (Click to show)
Brato jacket
Orthodox shirt
JJ jeans
Diesel boots

happy.gif

Oh also, any suggestions for directions/things to try/buy/investigate send me a PM. Always appreciate feedback!
Edited by Benesyed - 10/7/12 at 3:50pm
post #77496 of 117668
Quote:
Originally Posted by A Fellow Linguist View Post


Say hi to your mother for me.
re: the hair, it's shitty but my hair is thinning and this is imo the best way to deal with it. It's something I had been considering for a while regardless. At least I don't have a weird shaped head.

tbh I don't think you're that old, and your hair isn't shitty sly.gif

about weird shaped head, not sure if it's an insult against me or just a statement...

post #77497 of 117668
Quote:
Originally Posted by A Fellow Linguist View Post

re: the hair, it's shitty but my hair is thinning and this is imo the best way to deal with it. It's something I had been considering for a while regardless. At least I don't have a weird shaped head.

I feel you frown.gif It's the worst, don't know what to do.
post #77498 of 117668
Quote:
Originally Posted by VLSI View Post

I feel you frown.gif It's the worst, don't know what to do.

Quote:
Originally Posted by A Fellow Linguist View Post

Say hi to your mother for me.
re: the hair, it's shitty but my hair is thinning and this is imo the best way to deal with it. It's something I had been considering for a while regardless. At least I don't have a weird shaped head.

I've been kinda OCD about this subject for a few years. Shoot me a PM if you want any insights.
post #77499 of 117668
Quote:
Originally Posted by Salar Jung View Post

Benesyed, I am curious, what is your ethnicity?   Those jeans are perfect.  Brand is awful, but jeans fit perfectly.

Pakistani.
And I know JJ is for n00bz but this pair was 30 bucks on sale, fits me great (I think atleast), and have endured a lot of really rugged wear and indelicate washing. If I ever need black jeans again I will buy these. But I probably won't because I already have two back up pairs biggrin.gif
post #77500 of 117668
I like your recent fits but either the pants or the stance always throws it off for me. We have the same build and I know it's hard to find slim jeans that look really good if you're not rail thin. I think everything would look better if you sagged your jeans. Or wear something with roomier top, slight drop, and a nice taper all the way down.

BTW. You look exactly like snowmanxl except for the skin shade laugh.gif
post #77501 of 117668
Going to a less tropical place. Hate to admit it, but sometimes you just have to wear black




Knit: Maison Martin Margiela SS10 I think, not sure. No picture can't do it justice, it also has this "M" shape on the back collar I tried to take a pic of but failed.
Bracelet: Luis Morais Glass & Gold
Trousers: Maison Martin Margiela SS09 Virgin Wool
Boots: Maison Martin Margiela Textured Leather

Edit: Knit is 100% Viscose for those who asked
Edited by RegisDB9 - 10/7/12 at 5:54pm
post #77502 of 117668
I think that, for me, there are several factors that have been throwing your fits off, ben: Most of the jeans you've posted stack in way that reads "too much inseam" as opposed to "rad stax bro" - which, combined with the shiny fabrics (forgive me if it's simply a factor of the camera) tend to give the lower half a sloppy feeling. It's the bunching around the knees and shins, in particular, that make me think they're too long. In this case, combined with the textured shirt and shiny leather, there seem to be too many things going on at once.

Additionally, you're a very muscular guy - the high-gorge 3-button blazer did nothing for me, as it made you look a bit too schoolboy for your body type. I think the jeans you've posted fit well, aside from the length. Maybe try hacking a couple of inches off a pair and see how that looks? Additionally, you could try picking up some trousers from the thrift store and experimenting with a cropped style.

I think that you could have improved upon this particular look by selecting a couple of less "busy" items - feel free to wear black on black on black on black, but I don't think the (hooded?) shirt is working here, in color or texture.

Finally, there's something about your stance, or presentation, that I find a bit off-putting. The "jacket-hanging-off-the-shoulders-just-threw-it-on" thing isn't doing the sloppiness factor any favors, and I'm not sure if you're doing a nonchalant pose-thing on purpose, or if that's just how you're werking it erry day, but combined with the wrinkled shirt and the over-stacked pants, and the shiny fabrics, everything comes off as a little slovenly. It's obvious that you're a handsome, well-built dude, and I don't think you're doing yourself any favors with some of the pieces you've been showing, or with how you've been presenting them.

All that said, I think you're one of the friendliest guys to come around here in a while, and I'm glad you've stayed on as a full-time member of our little dungeon party.
post #77503 of 117668
Nicely put. Out of all the fits Benesyed posted I think I liked maybe 2. There's always something off about du's fits and I'm not eloquent enough to put them into words. Interested in seeing his evolution though.
post #77504 of 117668
Quote:
Originally Posted by A Fellow Linguist View Post

Say hi to your mother for me.
re: the hair, it's shitty but my hair is thinning and this is imo the best way to deal with it. It's something I had been considering for a while regardless. At least I don't have a weird shaped head.

I've had a sneaking suspicion that my hairline has begun to recede, but it may more so be a matter of my having a super big forehead (five-head) and a hypochondriac mentality
post #77505 of 117668
sometimes i find hairs growing directly out of my forehead a cm or so beneath my hairline and i worry about turning into the wolfman
New Posts  All Forums:Forum Nav:
  Return Home
  Back to Forum: Streetwear and Denim
This thread is locked  
Styleforum › Forums › Men's Style › Streetwear and Denim › The WAYWT Discussion Thread