or Connect
Styleforum › Forums › Culture › Health & Body › Random health and exercise thoughts
New Posts  All Forums:Forum Nav:

Random health and exercise thoughts - Page 1471

post #22051 of 46391
Stinger: http://www.powerliftingwatch.com/gyms/england/mikes-gym
post #22052 of 46391
Quote:
Originally Posted by knucks View Post

This:

Yep, that's what I do. Honestly when people say then can do a pullup I call bullshit. I only know 1 person that can do a perfect form full range of motion pullup. Which is why i use bands.
post #22053 of 46391
LOL you guys need to meet some people that actually lift. My girlfriend can even do full range pull ups.
post #22054 of 46391
Got my dl up to 140 kg (309 lb) * 3, hope to hit 150 soon. But I am abit worried about the shoulders when doing dl´s. Are you supposed to relaxe them, or slightly pull back the shoulder blades?

bench seriously sucks (75 kg * 3, pathetic), and saddly all those pretty heavy sets on the pectoral fly machine doesnt contribute at all. Squats suck aswell...
post #22055 of 46391
Quote:
Originally Posted by knucks View Post

LOL you guys need to meet some people that actually lift. My girlfriend can even do full range pull ups.

chest hits the bar?
post #22056 of 46391
Quote:
Originally Posted by Coldsnap View Post

Yep, that's what I do. Honestly when people say then can do a pullup I call bullshit. I only know 1 person that can do a perfect form full range of motion pullup. Which is why i use bands.


LOL NOT SHERRIF SRS.
post #22057 of 46391
Quote:
Originally Posted by Coldsnap View Post

chest hits the bar?
yeah. she's done sets of 3-4 before
post #22058 of 46391
this isnt her, but youre telling me these arent good enough?

https://www.facebook.com/photo.php?v=10200101714171634&set=vb.1413524982&type=2&theater
post #22059 of 46391
Quote:
Originally Posted by fuji View Post

I don't pull conventional, but I could probably pull somewhere between 160kg-180kg. I don't really deadlift at all to be honest.
edit: wtf is a banded pull up?

I've done 140kg when i was 180lb, so i would think i could hit 160+ now as my 5RM has gone up about 20kg. I've only just started DL again, i realise now that my build suits it much more than squatting.
Quote:
Originally Posted by GraphicNovelty View Post

Stinger: http://www.powerliftingwatch.com/gyms/england/mikes-gym

Nice find, probably the only gym i havent heard of.
post #22060 of 46391
Upload a video of your pullup. Most people do one OK one, then the rest that follow the scapula is not retracted, chest sinks, elbows are not out properly, the chest never hits the bar, and descent isn't controlled.
post #22061 of 46391
LOL was super bummed on my weighted PU/CU/dip numbers until reading the past two pages and realizing I gained a bunch of weight which makes lifting heavier. Feel hyped about plating up to BW+95 on dips yesterday. icon_gu_b_slayer[1].gif
Quote:
Originally Posted by Coldsnap 
Yep, that's what I do. Honestly when people say then can do a pullup I call bullshit. I only know 1 person that can do a perfect form full range of motion pullup. Which is why i use bands.

I call bullshit. I'm doing BW+35 pullup and BW+45 chinup for reps and I'm not even that strong.
post #22062 of 46391
Upload a video of your pullup. Most people do one OK one, then the rest that follow the scapula is not retracted, chest sinks, elbows are not out properly, the chest never hits the bar, and descent isn't controlled.
Quote:
Originally Posted by knucks View Post

this isnt her, but youre telling me these arent good enough?
https://www.facebook.com/photo.php?v=10200101714171634&set=vb.1413524982&type=2&theater

Good enough, sure. But not perfect. It's not a straight bar, shoulders are not back and down the whole movement and she curls herself in the end to finish.
post #22063 of 46391
lol I youtube perfect pull up and this is the first that comes up

http://www.youtube.com/embed/0Ig8DQXLeD0?rel=0

dude is doing 1/2 rep and right at the beginning his shoulders internally rotate and elbows go in.
post #22064 of 46391
Coldsnap is asking for a picture-perfect pullup for every rep which no one ever does.

Here's a thought:
You can try for 100% perfection on form, but you suffer greatly at strength output and gains. need to find a happy medium.
post #22065 of 46391
Yea, but some/most are cringe worthy. Not touching your chest to the bar, not maintaining external rotation, and keeping your head up are like not squatting bellow parallel imo
New Posts  All Forums:Forum Nav:
  Return Home
  Back to Forum: Health & Body
Styleforum › Forums › Culture › Health & Body › Random health and exercise thoughts